Ca 5 mil ifrån Göteborg, precis på gränsen mellan Västra Götalands län och Hallands län, i Marks kommun, där bor vi!! Familjen består utav mig (Sofia), min sambo Dennis och våra underbara djur, närmare bestämt 5 katter och 2 hundar. Ett litet katteri mitt ute i skogen är vad det är, ett underbart ställe för både matte, husse och alla 4-benta familjemedlemmar! I denna blogg kan ni följa våra fyrbenta familjemedlemmar och deras diverse hyss, veterinärbesök, parningar, förlossningar, växande kattungar och MYCKET MYCKET mer!

måndag 29 december 2008

En nybadad Kda.....

Igår kväll var det dax för ett litet bad för skitgrisen kda... inget som bruka uppskattas men, hon brukar stå stilla och vara duktig tills det hela är över....



Är du säker på att vi verkligen skall ge oss in på det här matte?



Å fy så trist, kan jag inte få slippa detta elende?


Då var man dränkt i vatten.... som att detta skulle vara bra?


Lite schampo behövs tydligen för att man skall bli riktigt ren och fin!
Hur kan du vara så här elak mot mig matte? ....jag som alltid är så snäll mot dig!
En ren och fin Kda blev det som nu luktar riktigt gott.... Dock fäller hon som jag vet inte vad, så det blir till att borsta flera gånger dagligen nu för att man inte skall ha allt hår överallt i hela huset....

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaså fäller vovven. När jag hade en stor vovve så fällde han bara två gånger om året!!! Första halvåret och sen det andra halvåret.... OK dåligt skämt.
Jag tror nog att hon innerst inne gillar att bli ren. Vi badade våra puddingar häromdagen men de gillade det.
Ha en riktig trevlig nyårsafton och Gott Nytt År
MVH Kent