Ca 5 mil ifrån Göteborg, precis på gränsen mellan Västra Götalands län och Hallands län, i Marks kommun, där bor vi!! Familjen består utav mig (Sofia), min sambo Dennis och våra underbara djur, närmare bestämt 5 katter och 2 hundar. Ett litet katteri mitt ute i skogen är vad det är, ett underbart ställe för både matte, husse och alla 4-benta familjemedlemmar! I denna blogg kan ni följa våra fyrbenta familjemedlemmar och deras diverse hyss, veterinärbesök, parningar, förlossningar, växande kattungar och MYCKET MYCKET mer!

onsdag 12 augusti 2009

Tillbaka efter sommaruppehåll...

Hej på er alla läsare!


Hoppas ni haft en skönt sommar...
Nu var det ett tag sedan sist och sommaren har passerat... veckorna bara försvinner och man undrar hur man skall hinna med allt... "sommaren är kort, det mesta regnar bort...." den låten stämmer verkligen in på en svensk sommar.... "så ta för dig, solen skiner idag. Hösten kommer snart, det går med vindens fart...." oj oj oj va det går undan!!! På tal om att hösten kommer snart... det gör den verkligen, väldigt snart! Vi går i väntans tider, och har man inte längtat efter hösten innan så gör man det nu... några ynka få veckor kvar tills våran lycka kommer till världen och man längtar och längtar så otroligt mycket!!!
Sommaren har varit full av projekt, tanken var först att vi skulle kommit ut och bilat lite runt om i Sverige med hundarna men eftersom att Kda timade in tiden såpass bra att hon började löpa precis i första semesterveckan och vi var tvungna att ha särade hundar hela semestern så blev det ingen bilsemester för oss i år... (mattes lilla skitunge) ;)

Nu är jag sjukskriven, och försöker ta det lugnt på dagarna tillsammans med alla 4 benta krabater här hemma, ryggen vill inte längre hänga med på det jag vill göra, vilket är mycket påfrestande, men inget man kan göra så mycket åt tyvärr... Jag växer och bebben med...
Vecka 24 av 40
Vecka 28 av 40

Vecka 28 av 40

Nu är det några veckor sedan jag tog magbilder men växer gör man i en herrejösses takt ;)

förra veckan på onsdagen var jag och hela gänget av 4 benta inne till veterinären... Alla utan Rocky som var hemma med husse... De var nämligen dax för den årliga vaccinationen... Kda, Izma, Salsa, Stella, Aska, Left eye fick sin vaccinationsspruta, alla var kanonduktiga och sa inte ett ljud, och Castor blev sövd för att göra om sin tatuering i örat som inte var helt bra och samtidigt passade vi på att ta bort 2 tovor som satt dumt till mellan bakbenen... Allt gick super bra och man kan släppa vaccinationsbiten för ett tag framöver.

Nu till det tråkiga....
Mitt i sommaren fick jag veta det fruktansvärda... Ett mail jag egentligen inte ville öppna för att jag kände på mig att något inte var som det skulle. Jag öppnade mailet, läste några av de första raderna och tårarna började rinna ner för mina kinder... Det var nämligen så att underbara Bibbi och Stefhan som är världens gooaste matte och husse till Alfa ifrån A-kullen hade skickat ett mail där det stod att Alfa (även kallad Lexie) blivit påkörd och avlidit! Detta är så fruktansvärt och jobbigt och inte minst för Bibbi och Stefhan som verkligen älskade sin lilla Juvel...
Vill bara säga att vi tänker på Bibbi och Stefhan så otroligt mycket och är så ledsna
för deras skull... finner inga tröstande ord, vill bara att de ska veta att vi tänker på dem otroligt
mycket...



Vila i frid lilla Alfa/Lexie


Lite bilder ifrån sommaren som varit följer här nedan...


(finn ett fel......?)

(Salsa och Castor soffmyser)

(Izma)

(profilbild på Castor)
Nu säger vi i Tövamossen tack och hej för idag så uppdaterar jag snart igen...

1 kommentar:

Lisa Marklund sa...

Hej!
Vilken härlig mage, inget é som väntans tider :-)

..och vilka vackra katter du har. Jag har en kattflicka som fyllde 1 år i början av sommaren. Hon är creme/röd till färgen och har ett underbart temperament. Hon är Perser/Norsk Skogskatt men har nog mer skogis i sig eftersom pälsen är lättskött. Jag har sett din vackra Castor. Har letat och letat efter en långhårig cremefärgad hane som kanske skulle vilja para sig med min flicka. Vad säger du om det? Jag skickar gärna bilder på henne om du vill. Säg JA :-)
Vi finns i Skåne, Helsingborg

Jag fyllde i kontaktformuläret på din hemsida också,vill ju vara säker på att du inte missar mig :-)

Varma hälsningar Lisa