Ca 5 mil ifrån Göteborg, precis på gränsen mellan Västra Götalands län och Hallands län, i Marks kommun, där bor vi!! Familjen består utav mig (Sofia), min sambo Dennis och våra underbara djur, närmare bestämt 5 katter och 2 hundar. Ett litet katteri mitt ute i skogen är vad det är, ett underbart ställe för både matte, husse och alla 4-benta familjemedlemmar! I denna blogg kan ni följa våra fyrbenta familjemedlemmar och deras diverse hyss, veterinärbesök, parningar, förlossningar, växande kattungar och MYCKET MYCKET mer!

måndag 15 juni 2009

TREVLIG SOMMAR!

Hej alla glada!

För drygt en vecka sedan slutade våran dator hemma att fungera (för ovanlighetens skull)!! Men denna gången var det våra kära 4-benta som är bovarna... En morgon när jag skulle sätta mig vid datorn för att skriva ett inlägg här i bloggen så stod datorskärmen uppe och jag hade glömt stänga av datorn och fälla ner skärmen... Vad många kattägare säkert känner igen är att de små liven älskar att ligga på tagentbordet där det är varmt och skönt.... Jo då, lika så är det hemma hos oss i Tövamossen! Katterna hade legat på tagenterna och när jag då kom upp och skulle logga in på internet får jag se att 54 sidor är uppfällda.... tomma internetsidor, installationsprogram, söksidor mm... efter det fungerar inte internet... Duktiga katter, jo jag tackar! men men det var ju mitt fel att jag inte fällt ner skärmen... hum.... bara att bita sig i läppen.... :/

Under den här tiden har det varit ännu en födelsedag i Tövamossen, våran Kda har nämnligen fylt hela 4 år! Den 8 juni blev lillskruttan 4 hela år... oj oj oj, det var ju inte länge sedan hon var 10 veckor gammal och vi hämtade hem henne.... åren går! GRATTIS KDA 4 ÅR!!

Då vi på den sista tiden har fått flera förfrågningar om när vi skall ha nästa kull skall jag här förklara hur läget ligger till...

Det har varit en liten hemlighet tills nu.... Vi panerar inga kullar för tillfället här i Tövamossen, många har nog undrat varför det inte dykt upp något under fliken "planerade kullar" på hemsidan, och inga planerade kullar har vi på ett tag framöver... Det är nämnligen så att vi väntar annat smått här i Tövamossen, vi väntar vårat första barn i Oktober :) Det är förklaringen till varför uppfödningen ligger på is just nu... ;)

Alla kattungeköpare är hjärtligt välkomna hem till oss på en fika, slå en pling och kolla så att vi är hemma innan så hoppas jag att vi ses i sommar :)

VI I TÖVAMOSSEN ÖNSKAR ALLA LÄSARE EN RIKTIGT TREVLIG SOMAR!

Inga kommentarer: