Ca 5 mil ifrån Göteborg, precis på gränsen mellan Västra Götalands län och Hallands län, i Marks kommun, där bor vi!! Familjen består utav mig (Sofia), min sambo Dennis och våra underbara djur, närmare bestämt 5 katter och 2 hundar. Ett litet katteri mitt ute i skogen är vad det är, ett underbart ställe för både matte, husse och alla 4-benta familjemedlemmar! I denna blogg kan ni följa våra fyrbenta familjemedlemmar och deras diverse hyss, veterinärbesök, parningar, förlossningar, växande kattungar och MYCKET MYCKET mer!

torsdag 21 maj 2009

Kärt barn har många namn!

Den här lilla gossen blir kallad för både det ena och det andra av husse och matte...

Tex - mammas bäbis, mammas bäbisbus, pissenisse, goserompa, mammas fina gosungebebis, fjantas, korven osv osv osv.... Finns en hel radda till med namn den lilla busungen har :) Men för det mesta heter han ändå Castor ;) Goa gooa Castor!
Ibland undrar man vart man får alla konstiga namn ifrån, hur normalt låter det gentligen med mammas lilla goserompa igentligen? ja du.... hum... men rätt mysigt att säga :) *fniss*



Här med "extramamman" Salsa. Kortet är taget för några månader sedan...

1 kommentar:

Åsa sa...

Kikar bara in som hastigast. Ska du hålla dig med en hankatt? Du får kolla min nya lilla Flinga på min blogg. Hoppas att allt är väl med er alla?
Kramis