Ca 5 mil ifrån Göteborg, precis på gränsen mellan Västra Götalands län och Hallands län, i Marks kommun, där bor vi!! Familjen består utav mig (Sofia), min sambo Dennis och våra underbara djur, närmare bestämt 5 katter och 2 hundar. Ett litet katteri mitt ute i skogen är vad det är, ett underbart ställe för både matte, husse och alla 4-benta familjemedlemmar! I denna blogg kan ni följa våra fyrbenta familjemedlemmar och deras diverse hyss, veterinärbesök, parningar, förlossningar, växande kattungar och MYCKET MYCKET mer!

torsdag 1 januari 2009

Invigning av 2009!

Ja a, då var det helt plötsligt 2009... helt galet, åren bara tickar på....

Igår hade vi vänner här på besök, varav de ena paret har 1 hund och en av de andra vännerna har 1 hund, så totalt 4 hundar hade vi här hemma... Sicket trixande kan jag meddela... Eftersom att det bara var Rocky som träffat den ena hunden innan så känndes det säkrast och lugnast att ha alla hundar separerade ifrån varandra.... Inte vill man riskera några olyckor på en nyårsafton inte.... Så på kvällen var våra 2 hundar i hundgården... medans dom andra varvade av att vara inne i huset och Ada som älskar bilen fick vara där en stund... Väl vid 12 slaget släpte vi in våra hundar med varsitt märgben, Stella den ena hunden låg med sitt märgben i ett utav rummen och Ada ville vara i Bilen där hon känner sig trygg... Det var inga problem utan dom var cool lugna som om ingenting hade hänt. Våra hundar har aldrig reagerat negativt på smällare och raketer utan Rocky la sig på vardagsrumsgolvet och mummsade på sitt ben, medans kda stod och vifftade på svansen i köksfönstret och kollade på raketerna utanför... SÅ söt!

Kattungarna växer så det står härliga till.... Vi kollade på kort här förut idag, den dagen dom tittade ut ur Stellas mage, vi sa just det att det var ju som att det var igår som dom kom ju...!!! Hjälp 2½ månad sedan !

Oj vad jag tjatar om det här med att tiden går så otroligt fort i nästan varje blogginlägg men när man har en kull så märker man hur fort tiden igentligen går, annars brukar man inte reflektera så som man gör när man har smått här hemma...

Tittade in i kattrummet för en stund sedan eftersom att det var helt lugnt ute i resten av huset, endast Aska och Izma låg i vardagsrummet. 8 katter försvunna??? Tittade in i kattrummet å jo vad ser man uppe i klätterträdet? 5 trötta små nystan och en stycke Salsa :) Försökte ta kort utan att tända men det blev så otroligt mörka kort, så jag tände men så fort jag tände så vaknade alla bebbar och for ner för ställningen och skulle ha all uppmärksamhet... Så därför blev det bara otroligt mörka kort :(

(Conny högst upp, Cléo & Castor till vänster, Cello & Cilla till höger & om ni tittar noga så ser ni en Salsa i det litta "krypinnet" där ner)
(Här började jag prata med dom och skulle tända lampan, så Castor for ner som ett skott och Salsa hängde på för att kanske få lite kel och gos)
God fortsättnig allihopa!

1 kommentar:

Anonym sa...

Dom är ju helt underbara.. jag är så sugen på en till katt här hemma så jag tror jag smäller av =) Mvh Lollo